Pages

Thursday 15 November 2012

Textul nr. 106 Trei Sferturi De Cer, Unul De Pământ, Un Întreg De Iubire


Trei Sferturi De Cer, Unul De Pământ, Un Întreg De Iubire
 
Respiră-n toate un mister ce satul îl îndrumă
Trei sferturi să se afle-n cer și doar un sfert în humă
Și nu se știe – sunt țărani sau îngeri sunt, pesemne
Cei care de atâția ani aduc în casă lemne
Și suflă-n focul lor mereu, sporindu-le nădejdea
Să-i fie cald lui Dumnezeu, aflat în toți aceștia.
Adrian Păunescu

          Dumnezeu a făurit omul din pământ, suflând peste el har de lumină, har de iubire, har de adevăr, iar noi, cei ce ne perindăm pașii pe sub stelele și streșinile Domnului, suntem făpturi de humă umanizate de o scânteie divină, suntem expresia cerului modelată din pământ. Ne naștem cu trupul plamădit din pământ și speranță, având drept dar suprem sufletul, ecou al vocii lui Dumnezeu în fiecare dintre noi. Mergem prin viață sprijinind cerul cu fruntea și mângâind pământul cu pașii, ori, adesea, cu genunchii. 
 
          M-a întrebat necredinciosul : “ De ce îngenunchezi când ți-e greu ? ” Iar eu i-am spus :
Pentru că așa m-a învățat smerenia. Îmi plec genunchii pe pământ și-mi simt sufletul mai aproape de cer. Îmi picur lacrimile pe pământ pentru a uda sămânța de credință care crește înspre lumină. Cobor pentru a mă înălța. Mă lipesc de pământ pentru ca Dumnezeu să mă vadă așa cum eram în momentul creației ... pământ... și să sufle peste mine adiere de iertare, adiere de ajutor. ”

      M-a întrebat neajutoratul : “ Cum te răsplătește pe tine pământul ? ” Iar eu i-am spus :
Prin bobul de grâu. Pentru că, asemeni rugăciunii, bobul de grâu nu are nevoie decât de o lacrimă ca să încolțească. Și de un strop de credință. Poate de aceea țăranul român, care înțelege profunda legătura dintre bobul cel născător de pâine și rugăciunea cea născătoare de nemurire, își face cruce atunci când se așează la masă, la fel cum se închină înainte de începe lucrul la ogor ori slujba în biserică. Este micul lui semn de mulțumire pentru marele dar al lui Dumnezeu .

     Prin floarea soarelui și prin toate florile – copii ai cerului cu pământul. Pentru că mă ajută de fiecare dată să redefinesc frumosul, uitând toate capcanele urâtului. Pentru că îmi pictează în culori toate hărțile sufletului, arătându-mi calea spre tărâmul unde domnește bucuria. 
 
       Prin arborii vecini cu veacurile, care mă ajută să-mi amintesc că orice luptă poate fi câștigată atâta vreme cât nu te temi de amenințarea furtunilor și îți afli bine ancorate rădăcinile. ”

    M-a întrebat rătăcitorul : “ Unde sunt rădăcinile tale ? ” Iar eu i-am spus :
Unde sunt moșii și strămoșii mei. În pământul pentru care ei, indiferent de urgiile vremilor și vremurilor au luptat, au pătimit, au sperat. Au sperat că cei ce vor veni vor ști să-l prețuiască, pentru ca ei, moși din strămoși, să se poată odihni în tihnă. În pământ. 
 
     În pământul din care izvorăște apa în care m-a botezat părintele, în pământul pe care am făcut primii pași, în pământul din temelia casei și a sufletului meu .”