Pages

Thursday 15 November 2012

Textul nr. 101 Țărâna lacrimilor tale


Țărâna lacrimilor tale 
 
Astă noapte m-am visat pământ, un pumn de țărână, în mâna ta, femeie. M-ai plămădit cu lacrimile tale, precum bunica mea, acum treizeci de ani, când făcea cozanacul pentru sfintele sărbători de Paști. Atunci își aducea aminte, ca de fiecare dată, de bărbatul ei luat prizonier la ruși de unde n-a mai primit nicio veste și așa s-a stins cu acea așteptare întru speranță pe care i-a transmis-o și maică-mii până ce m-a născut pe mine. Aveai mânecile suflecate și degetele tale lungi și firave amestecau țărâna galbenă cu acele picături, aproape transparente, smulse din roua cerului senin de vară. Căldura ta mă topea într-un fluid în care eu germinam și mă întindeam ca o rădăcină din fundul pământului, să caut lumina cea dătătoare de viață.
Te priveam cum mă modelai, ca olarul ulcica lui de lut, să fie mai frumoasă și mai trebuincioasă pentru nevoile semenilor. Zâmbeai. Cum a zâmbit, probabil, și Dumnezeu, când l-a zămislit pe întâiul bărbat, pe Adam. Încercam să pătrund în gândurile tale, să aflu ce alchimie a pus Creatorul în sufletul tău, de ce atâta gingășie în brațul tău, de ce atâta lumină în ochii tăi... În timp ce mă gândeam, nu mi-am dat seama că eu mă zvârcoleam în mine, în fiecare moleculă de lut, să mă lipesc mai tare de palmele tale și tu... zâmbeai. Zâmbeai și zâmbeai... Apoi, ca o mamă grijulie care-și strângea pruncul la piept, până aproape de sufocare, să nu-l scape din brațe în timp ce fugea de mânia ostașilor lui Irod, m-ai strâns în palme și m-ai născut după un scurt travaliu dureros, dar acceptat din acel sublim imbold al dragostei materne, fără nicio răsplată din partea nimănui...
Și m-am trezit copac, un copac verde la fereastra ta. Fiindcă știu că oamenii, cu cât te vor iubi mai mult, cu atât te vor face să plângi mai des și eu nu vreau să faci cozonaci decât întru cinstirea Fiului Omului. Apoi m-am gândit să-ți fac și eu o bucurie, să-ți dau, în fiecare primăvară, o crenguță înflorită și înmiresmată din carnea mea, din aceeași carne pe care tu ai plămădit-o cândva.
Apoi, toamna, voi cădea din mine, un fruct dulce și parfumat pe care tu ai să-l așezi cuminte în poala ta și eu mă voi dezmierda, ștind că nimeni nu a fost vreodată mai aproape de coapsele tale.
Și vom zâmbi, amândoi, strengărește, o să-mi faci cu ochiul și numai eu voi ști, atunci, că sunt... țărâna lacrimilor tale.