Pages

Thursday 15 November 2012

Textul nr. 103 Dincolo

Dincolo

Urcam în tăcere povârnișul lin, minunându-ne de verdele crud al frunzelor, de cerul absolut senin, de mireasma acelei zile de început de vară, de cântul vioi al păsărelelor. Era prima zi cu soare și pământul era reavăn, pe alocuri chiar băltind, de la șuvoaiele de apă cazute din cer atâta amar de vreme. Ne îndreptam în jur de 80 de oameni, spre acel loc sacru, spre cimitirul vechi de 3000 de ani și, fiecare dintre noi renunțase pentru câteva momente la șirul gândurilor năvalnice, mai mult sau mai puțin banale, legate de grijile cotidiene, căci toți trăiam o singură emoție acum, e adevărat, fiecare în felul său dar, în același timp, în completă rezonanță cu ceilalți. Puteam simți acea energie uriașă, creată de mințile și sufletele noastre, plutind peste tot în juru-ne, numai natura își vedea de ale ei ca și cum prezența noastră n-ar tulbura-o câtuși de puțin. Când și când, câte unul dintre noi se mai desprindea de grup pentru a face o fotografie, și acela cu mișcări atât de suave încât părea că dorește să capteze acea parte nevăzută a fiecăruia dintre noi.
Odată ajunși la locul stabilit, impresiile dădură buzna afară din noi iar, pentru o vreme, se reinstală zarva aceea necontenită, specifică omului de la oraș. Vorbeam unii peste alții, entuziasmați, în timp ce ne instalam corturile și ne pregăteam de cină. Însă, pe măsură ce se apropia ora 11, vociferările scăzură iarăși din intensitate, de parcă ne-ar fi fost teamă să nu tulburăm vreun spirit al nopții. Încet-încet, am parcurs toate ritualurile stabilite, cântul tribal către cele patru zări, purificarea noastră și a tuturor obiectelor de cult aduse de fiecare dintre noi, aducerea de ofrande elementelor naturii, iar acum ne pregăteam de punctul principal din program, cel care ne reunise pe toți, în acea seară, printre acele morminte străvechi: activarea și conectarea centrilor noștri energetici cu Pământul și întreg Universul.
Ne așezarăm fiecare cu capul spre nord, îndesați în sacul de dormit, cu o sticlă de apă alături, lăsată deschisă la ultimele indicații ale maestrului nostru. Nerăbdării îi luase locul o moleșeală plăcută, respirația unora devenind grea, semn că adormiseră. Eu n-aș fi putut să dorm pentru nimic în lume într-un asemenea moment când porțile Universului erau gata să se deschidă pentru noi, lăsându-ne pe cei mai norocoși să aruncăm o privire dincolo.
Începem!” zise maestrul și inima, care aproape că îmi acoperise gândurile cu bătăile ei pe parcursul întregii zile, dădu să iasă afară din piept când, exact în aceeași clipă, din senin, picuri fini de ploaie, abia perceptibili, prinseră a ne spăla fețele. Curând, sunete de pe altă lume acoperiră tăcerea nopții iar mii de întrebări mi se zbăteau în cap. “Ce se va întâmpla cu mine?” “Ce voi simți?” “Ce ființe nepământene umblă printre noi scoțând zgomotele acelea ciudate?” “Voi fi aceeași dinainte, după ce conectarea va avea loc?” “Dar dacă pățesc ceva?” Treptat, frica își făcea loc lângă mine, în sacul de dormit. Zadarnic încercam să mă liniștesc cu invocări și rugăciuni către Dumnezeu și toți sfinții. Nu era chip de meditație. Timpul mi se scurgea printre degete, căci jumătatea de oră era pe sfârșite iar eu nu reușeam să mă conectez cu nimic altceva decât cu aceeași minte neobosită dintotdeauna. Nu se oprea pentru nimic în lume, deși încercasem, rând pe rând, toate tehnicile cunoscute de relaxare. Poate că mai erau doar 5 minute până la semnalul de final când, o sferă de lumină incandescentă se materializă pe cer, la o oarecare înălțime deasupra mea și prinse a se îndrepta cu o viteză amețitoare către mine. Fără să-mi dea răgaz de gândire, îmi pătrunse în piept și, de acolo, în fiecare lăcaș ascuns al trupului fizic, înfiorat de plăcere, apoi în corpurile mai subtile de care, ca prin minune, eram perfect conștientă. Totodată, simțeam cum sufletul mi se extinde la infinit, cuprinzând tot ce există. Eram una cu Pământul și cerul înstelat de deasupra mea, eram fiecare ființa care a existat vreodată în acest Univers, lumina și întunericul, eram Dumnezeu, căci știam totul despre toate. Valuri uriașe de energie mă cutremurau necontenit iar glasul maestrului care ne dădu trezirea, îmi sună ca de pe alte tărâmuri. Într-un tărziu, mă ridicai și eu în capul oaselor, privind mirată în jur, ca și cum m-aș fi așteptat să văd cu totul altceva în locul acelor figuri adunate în jurul meu, privindu-mă cu îngrijorare. “Ești bine?” mă întrebară cu toții în cor. “Sunt nemapomenit de bine!” le răspunsei eu cu un zâmbet larg până la urechi. “Atunci bea-ți apa!” îmi aminti unul dintre ei. “O să te simți și mai bine.” Băui tot, până la ultima picătură, convinsă că era apă vie cea care îmi aluneca pe gâtlejul uscat. Nu uitasem de ploaia fină, căzută din cerul înstelat.
În lunile ce au urmat, schimbarea mi s-a instalat în suflet subtil, îndepărtând toți norii aceea de nesiguranță și teamă cu care eram atât de obișnuită. În locul lor, o lumină caldă mă încălzește clipă de clipă, căci acum știu fără tăgadă, cine sunt eu și de unde vin.