Pages

Wednesday 14 November 2012

Textul nr. 85 Iubire amara


Iubire amara

Ah…pamant…de ce-mi blestemi existenta cerandu-mi iubire?
Stau intinsa pe iarba si astept sa se intample ceva. Acel ceva care sa-mi salveze sufletul din mainile propriei mele existente. Vreau sa fug. Dar simt cum trupu-mi se-nradacineaza, iar lacrimile-mi se transforma-n rauri. Rauri involburate ce imi hranesc iubirea.
As vrea sa pot sa nu-ti mai vad frumosul! As vrea sa pot sa nu-ti aud simtirea! Si stiu ca fiecare suflu al meu iti vorbeste si te cheama necontenit la mine. Iar tu ce faci, pamant cald?! Ma tii legata in bratele tale batrane...
Refuz! Refuz sa te mai iubesc! Inchid ochii si-n minte imi creste o amintire plina de amaraciune. O intreb ce vrea, dar nu vrea sa-mi raspunda si-mi deruleaza in fata un film de mult uitat...
Afara inca este intuneric. Sunt in pat alaturi de surioara mea, Maria. Se aprinde lumina in bucatarie. Pot auzi un zumzet continuu. O iau pe Maria de mana si incerc sa imi opresc inima din batut...face prea multa galagie. Intra tata in camera. “Ana, treziti-va! Ia-o pe Maria de mana si intrati sub pat. Ana, sa nu scoateti un sunet! Este important! Te rog, fata mea...sa nu va miscati de aici si sa nu iesiti sub nici o forma. Sa ai grija de Maria pentru ca tu esti mai mare... si sa va iubiti. Tata si mama va iubesc!”
Mama plange. O iau pe Maria de mana si ne bagam sub pat. Tata iasa. Aud batai in usa. Sunt atat de puternice incat imi vine sa plang de frica, dar tata a spus sa facem liniste. A intrat cineva in casa. Se aud voci de barbati. Mama tipa! Se sparge vaza de cristal a mamei. Sertarele sunt deschise cu zgomot. Este o galagie atat de apasatoare, incat ma simt de parca ar vrea cineva sa rupa hainele de pe mine. A inceput o lupta. Il aud pe tata cum striga: “Lasati-o in pace. Nu pune mana pe ea!” Se cearta cu cineva. Are loc o bataie. Mama plange. Nu mai pot sa imi opresc lacrimile. Curg continuu si mi-e frica sa nu faca prea multa galagie. Il aud din nou pe tata. Se cearta. Zbiara atat de tare, incat imi tresare corpul la fiecare vorba a sa. Si spune... “Pamantul este tot ce avem!!!!”
Se aude o pocnitura puternica....si inca una. Liniste. Ma uit la Maria. Este incremenita. Parca a uitat sa respire. Are ochii larg deschisi si gura-i micuta parca i-ar fi inclestata. Se deschide usa. Vad niste bocanci. Nu sunt a lui tata. Negru.
Deschid ochiii. Siroaie de lacrimi curg navalnic, sapand adanc in inima mea... cu atata putere incat respiratia-mi este tot mai rara. Ma simt o umbra-nradacinata...ce nu este lasata sa plece din negrul tumultului sau. Caldura-mi se transforma-n gheata, iar eu nu pot decat sa te iubesc amarnic, pamantul meu.
Nu mai stiu decat sa plang, iar pamantul este tot ce am !