Pages

Wednesday 14 November 2012

Textul nr. 87 Cheia fantasticului

Cheia fantasticului


         Era o zi dogoritoare de vară. Un lan de aur se legăna sub adierea blândă a vântului de vară. Pământul ardea de bucurie, iar copacii, cu frunzele lor de o strălucire metalică, verde şi ameţitoare, se întindeau leneşi la soare.
        Tristă, trupeşte şi sufleteşte de suferinţe şi de chinuri, ieşisem şi mersesem în inima codrului pentru a asculta glasul pământului. Priveam peisajul feeric al naturii, lasându-mă purtată de val, de împrejurimile de basm. Nimeni nu ştia ce se ascundea cu adevărat în sufletul meu. Fericire sau tristeţe, încântare sau dezamăgire, extaz sau melancolie, bunătate sau răutate...Hmmm... grea întrebare. Nici eu nu puteam să exprim ceea ce simţeam, dar ştiam că sufletul meu este prizonierul unei întrebări: „Care este legătura omului cu pământul?”. Această întrebare mă frământa zi şi noapte şi mă îndemna să găsesc cheia ei magică. Răspunsul...
         Am căzut în genunchi pe covorul de smarald al pădurii şi acolo m-am gândit la aceea întrebare, uitând de toate şi de tot. Deodată auzisem un şopot, un glas aproape stins care ieşea din pământ:
- Ce doreşti de la mine?
-Cine este, întrebasem cu glas tremurat?
-Sunt eu, pământul!
Acest răspuns mi-a luminat sufletul. Nu ştiam că pământul poate vorbi! Apoi l-am întrebat:
- Care este legătura omului cu pământul?
- Ooo, ... este una foarte interesantă, o poveste lungă, lungă...
Povestea a început. Pământul mi-a spus că noi, oamenii, suntem cea mai apropiată rudă a lui, deoarece suntem trup din trupul lui, deoarece Adam şi Eva au fost făcuţi de Dumnezeu din ţărână. Mi-a mai spus că nu trebuie să-l batjocorim vreodată, deoarece nimeni dintre noi nu rămâne în această lume. Noi am răsărit prin naştere şi apunem prin moarte. Noi, oamenii, suntem ca o floare care treptat ajunge să se ofilească, iar zilele noastre sunt ca o pânză de păianjen, pe cât de slabă este pânza, atât de slabă este viaţa noastră pe pământ. El mi-a zis că dacă păcătuim din ce în ce mai mult, cu atât umbra morţii se întinde tot mai mult, trăgându-ne spre el.
Mi-a mai spus să transmit oamenilor mesajul de a-şi împodobi viaţa cu fapte bune, să se iubească şi să-şi iubească aproapele ca pe ei înşişi pentru a îndepărta „ochiul dracului”, puterea diavolului de ei.
O altă legătură a omului cu pământul se stabileşte atunci când consumăm roadele sale. Râurile ca nişte firicele cristaline sunt cele care ne astâmpără setea. Lanurile de aur reprezintă o adevărată sursă de hrană, merele roşii ca para focului, gutuile care au îngălbenit de spaima toamnei apropiate, celelalte fructe, sunt importante surse pentru viaţă, pentru nutriţie.
Povestea s-a desfăşurat lin ca firul de pe ghem...
Acesta îmi mai povesteşte că o altă legătură se stabileşte prin respiraţie. Plantele absorb dioxidul de carbon emis de noi, iar noi expirăm oxigenul dat de ele. Întinsul negru, pământul, îmi cuvânta că între noi şi plante există o legătură armonioasă, completându-ne viaţa reciproc.
Îmi povestise că puţini oameni înţeleg această legătură între om şi pământ. Natura este, în primul rând un suflet, un suflet al pământului. Tot ceea ce ne înconjoară are un suflet: sufletul meu, sufletul copacului, sufletul muntelui, toate aceste suflete având rădăcini adânci în pământ.
Pământul îmi mai şopteşte „despre pământul sacru”: un ac de pin care sclipeşte, un lac în care se oglindeşte albastrul cerului, o folie argintie, adică un văl de brumă întinsă în inima pădurii, un copac mare cu crengi cochete, o livadă, o pajişte cu flori de paradis, în mii şi mii de culori, un munte falnic care sărută cerul, totul ar trebui să fie sfânt în ochii oamenilor!!!
Florile gingaşe şi suave sunt ca surorile noastre, animalele ne sunt ca fraţii, crestele stâncilor sunt căldura din pieptul nostru, o pădure reprezintă iubirea ce o manifestăm. Toate lucrurile sunt legate între ele! Aşa cum sângele stabileşte legătura între familii, aşa cum Dumnezeu stabileşte legătura dintre planul celest şi teluric, aşa şi între om şi pământ, se stabileşte o legătură profundă din cele mai vechi timpuri.
Pământul mi-a zâmit şi am mai aflat că la grelele încercări ale vieţii ne culcăm pe pieptul lui, deoarece patul lui este cel mai comod, putând să îndulcească amarul vieţii noastre, să vindece rănile sufletului. Atunci când vom ajunge în el, ne va acoperi rămăşiţele şi va împodobi locul cu flori mirositoare.
Povestea se apropia de sfârşit cu paşi repezi... am mai descoperit că murmurul apei este vocea părinţilor, aceasta fiind o altă legătură a omului cu pământul. Ne naştem din leagănul de flori al pământului, fiind doar nişte fire bătute de vânt. Casa noastră este corpul nostru, dar este şi Terra, Pământul, nu o anumită ţară sau un oraş. Corpul nostru este creat din iubirea părinţilor, dar suntem copii ai pământului, casa noastră este întreg universul, facem parte din el şi el face parte din noi.
Povestea s-a încheiat. Prin această istorioară am găsit răspunsul la această întrebare: Care este legătura omului cu pământul?
Am aflat răspunsul acestei temeri, acestei frământări... calea spre adevăr,... am găsit cufărul întrebării,... cheia fantasticului, ... cheia răspunsului.
Pământule, eşti prietenul meu, eşti o parte din mine, eşti viitorul meu!”